Handel i usługiRóżne

Jak dbać o wizerunek medialny marki za pomocą Public Relations?

Jak dbać o wizerunek medialny marki za pomocą Public Relations?

Specjalista Public Relations jest osobą tak potrzebną jak chyba jeszcze nigdy. Obecnie marką można się stać w krótkim czasie i nie musi to być wcale firma. Z tego też powodu nie każdy dobrze wie, jak poruszać się w świecie, w którym jedno potknięcie może oznaczać nieodwracalne straty na wizerunku. Jak w związku z tym dbać wizerunek w mediach, korzystając z Public Relations?

Jak ważny jest wizerunek medialny?

W dobie powszechnego dostępu do Internetu warto pamiętać, że każdy użytkownik w pierwszej kolejności styka się z wizerunkiem marki. Jeśli jest dobry, wtedy zainteresowanie ofertą, czy usługami wzrasta, jeśli nie, szuka się podobnych produktów i świadczeń u konkurencji. Zatem rola wizerunku medialnego jest ogromna – często od tego, jak dana marka jest postrzegana, zależy to, jak dynamicznie będzie się rozwijać.

Dobry PR a zły PR – czy ma się na niego wpływ?

Wciąż sprawdza się stare porzekadło „jak Cię widzą, tak Cię piszą”, jednak obecnie odnosi się ono już nie tylko do samego wyglądu. Dotyczy to praktycznie każdej dziedziny życia i nawet codziennych sytuacji. Można więc powiedzieć, że to, czy ma się dobry, czy zły PR w dużym stopniu zależy od tego, jak się postępuje. Jeśli marka jest autentyczna, jeśli potrafi otwarcie rozmawiać, gdy zdarzy się sytuacja kryzysowa, gdy nie unika odpowiedzialności, wtedy można przekuć cięższe chwile w silną markę. Zwłaszcza gdy ostatecznie uda się zażegnać „czarne chmury”.

Zobacz: Public Relations Kraków – Agencja PR Beata Sowa

Co może „zdziałać” specjalista Public Relations?

To, jak marka postrzega samą siebie (np. osobista), nie zawsze pokrywa się z tym, jak jest widziana przez odbiorców, czy przez media. Z tego też powodu specjalista Public Relations może pomóc zadbać o autentyczność, marka wysyłała jasne komunikaty, które nie wzbudzają wątpliwości albo niepotrzebnych kontrowersji. Oczywiście nie powinno być tak, że marka stara się „podciągnąć” pod dobry wizerunek, a w rzeczywistości wyznawać zupełnie inne wartości. Liczy się spójność wizerunkowa i dobry obraz marki, ale należy pamiętać, że „mowa ciała” zdradza najczęściej, czy ktoś jest szczery w takim przekazie, czy nie.

Udostępnij